روش های کاهش وزن

چاقی یکی از معضلاتی است که متاسفانه افراد زیادی حتی در سنین پایین به آن گرفتار هستند. کاهش وزن یک پروسه زمان بر برای برقرار شدن مجدد تناسب اندام است و شاید به دلیل اینکه افراد در مدت کوتاه وزن زیادی را از دست نمی دهند ، از ادامه راه صرف نظر کنند. در ادامه برخی از روش های کاهش وزن که به فرآیند کم کردن وزن سرعت می بخشند، بیان می شوند.

روش های کاهش وزن

روش های کاهش وزن

  • در اولین هفته از شروع کار خود باید حبوبات را جایگزین گوشت قرمز کنید. این مواد غذایی نه تنها میزان پروتئین احتیاجی بدن را دارا هستند ، بلکه از میزان فیبر مناسبی هم برخوردارند و چربیشان نسبت به گوشت کمتر است. در بین آن ها لوبیا سبز و نخود فرنگی بیشتر توصیه می شوند.
  • شرکت در کلاس های آموزشی آکروباتیک علاوه بر کمک به کاهش وزن باعث بالا رفتن اعتماد به نفستان برای ادامه راه می شود.
روش های کاهش وزن

روش های کاهش وزن

  • با تغییر برنامه غذایی و قرار دادن یک ورزش منظم در برنامه روزانه خود روش زندگیتان را تغییر داده و به بدن برای باز سازی یاخته ها کمک کنید.
  • گوش دادن به موسیقی موقع تمرین کردن به شما برای انجام هر چه بهتر حرکات انرژی می دهد.
  • در هر کجا و هر زمان هر فرصتی به دست آوردید از آن برای ورزش کردن بهره ببرید. برای مثال تکان دادن دست و پا موقعی که در صف برای انجام کاری هستید اگرچه به نظر حرکت مفیدی نمی رسد اما موجب سوخت و ساز بدن می شود.
  • اگر برای غذا خوردن در منزل وقت کافی ندارید بهتر است از قبل سالاد یا ساندویچ های سبک برای خود تهیه نمایید تا مجبور به خوردن غذا های آماده نشوید.
  • دوش گرفتن ، پیاده روی و دوچرخه سواری از جمله کارهایی می باشند که شما می توانید برای مبارزه با اشتیاق بیش از حد به غذا خوردن به کار برید. پس از چند بار مقاومت به نتیج خوبی خواهید رسید.
  • قبل از غذا خوردن پیاده روی را فراموش نکنید تا معجزه آن را به چشم خود ببینید. قدم های بلند و با ریتم یکسان علاوه بر چربی سوزی بیشتر موجب تقویت عضله های پا ها می شوند.
  • اگرچه ۳۰ دقیقه ورزش در یک روز بهترین میزان ورزش کردن است ، اما اگر وقت کافی ندارید بدانید که انجام حرکات ورزشی بین ۳ تا ۱۰ دقیقه هم برای شما کافی خواهد بود؛ پس بدون نگرانی به راه خود ادامه دهید.
  • آشپزی در زمان گرسنگی باعث خوردن لقمه های اضافی قبل از وعده اصلی می شود. خوردن یک سیب می تواند اشتهای شما را کم کند. همین مسئله در مورد خرید با شکم گرسنه نیز صدق می کند.
  • گرفتن نرده ها موقع بالا رفتن از پله ها سرعت کالری سوزی را کم می کند. بنابراین از دفعه بعد هر گاه از پله ای بالا می روید ، دست هایتان را آزاد بگذارید.
روش های کاهش وزن

روش های کاهش وزن

  • از آنجایی که بدن به کالری برا گرم کردن غذای سرد نیاز دارد تا بتواند آن را هضم کند ، مصرف غذا های خیلی گرم را کم و از گرسنگی زودرس جلوگیری کنید.
  • همان طور که می دانید رنگ های تند مانند قرمز هم غذا را خوشمزه تر نشان می دهد و هم سبب افزایش اشتها می گردد. برای غلبه بر آن از رنگ های سرد مانند آبی موقع غذا خوردن استفاده نمایید.
  • پس از خوردن هر لقمه ، قاشق خود را زمین بگذارید و به آهستگی خوردن لقمه را تمام کنید تا معده فرصت جذب کالری مورد نیاز را داشته باشد. با این کار خود به خود غذای کمتری خواهید خورد.
  • نوشیدن مایعات سرد به کالری سوزی کمک می کند.
  • یادتان باشد حذف هر کدام از وعده های غذایی موجب می شود بدن به ذخیره کردن چربی روی آورد. پس میزان میزان کالری دریافتی را کاهش دهید نه تعداد وعده ها را.
امتیاز دهید:
(2 votes, average: 1٫50 out of 5)

یک نظر دهید