بهترین برنامه تغذیه برای سالمندان

یکی از اصلی مشکلاتی که در عهد احوال پیری به سراغ افراد می آید ، مشکلات طعام دادن می آرزو بادا ، بسیارند کسانی که بخاطر این خصوص امر مقید بیماری های الوان شده اند. یکی از اختلالاتی که بابت افراد مسن و پیش می آید ، هرج ومرج در خاییدن غذا است. در ادامه در مطلب سبک زندگی در مورد بهترین برنامه تغذیه برای سالمندان بیشتر صحبت خواهیم کرد.

Image result for Elderly

در خاییدن مشکل دارم، غذا و دنیا اولی مثل قبل به من مزه نمی دهد، نمی توانم ابتیاع کنم…احساس گرسنه بودن نمی کنم! این تمام ها به نظرتان یار شناسا نمی رسد؟ اینها از ادله شایعی است که سالمندان غذای عیبناك نمی خورند، اما قدرت و غذای سالم، عاقلانه است و ربطی به این ندارد که چند سال داشته باشید

رژیم غذایی روزانه

اگر ۵۰ سال یا اغلب سن دارید، می توانید براساس این ارشاد ها، غذاهای مصدوم را راجع به حساب هر روز خود گزینش کنید:

میوه

۵/۱ تا ۵/۲ فنجان (میوه رخ کنده برش داده شده)هر نیم فنجان بذر صورت کنده برش داده شده، مقابل یک ثمر با معیار معدل یا یک?چهارم فنجان بذر خشک شده است.

سبزی

۲ تا ۵/۳ فنجان (سبزی خردشده)یک فنجان ریحان خردشده، روبه رو ۲ فنجان گیاه برگ دار كاردان نشده است.غلات:۱۵۰ تا ۳۰۰ گرم۳۰ گرم غلات، مقابل یک برش نان، یک فنجان غلات پرک منتظم پخت یا نیم فنجان آلیاژ مس و روی وسرب شلتوك پلو یا پاستا یا غلات كاركشتهشده است.

گوشت و حبوبات

۱۵۰ تا ۲۱۰ گرم۳۰ گرم از این گروه مواجه نزد یک تخم مرغ، یک چهارم فنجان حبوبات، ۱۵ گرم مغز یا خارج آنسو اولاد های خوراکی یا یک ملاقه ظرف کره بادام خاكی است.

شیر

۳ فنجان شیر کم روغن یا بی چربییک فنجان شیر مستوی یک فنجان ماست یا ۳۰ تا ۶۰ گرم پنیر است. یک فنجان پنیر دلمه (پنیر تازه) كفو نیم فنجان شیر است.

با پزشکتان مشورت کنید

پزشکتان ممکن است به شما توصیه کرده آرزو بادا به علت مشکل پزشکی مانند زیان قلبی یا دیابت از پرهیز غذایی خاصی پیروی کنید یا موعظه کند از مصرف برخی از موادغذایی استنكاف کنید برای اینكه ممکن است با داروهای تجویزشده برای شما تداخل داشته باشند.در این موارد، می توانید با پزشک یا ناآزموده اطعام درباره غذاهای ثانی وسیله کنید.

بهترین برنامه تغذیه برای سالمندان

مشکلات دوران سالمندی

آیا پسین خوراک مرغ محبوبتان مانوس مقابل زی به شما مزه نمی دهد؟ دلیلش این است که با تزاید سن، حس چشش و حس بویایی تان دچار دگرگونی می شود. ممکن است درك کنید که غذاها طعم و مزه جاویدان را ندارند. علاوه براین داروهای مصرفی تان ممکن است جهت شوند مزه طعام ها و اشربه مانوس پیش نباشند. داروها هم ممکن است موجب شوند کمتر درك گرسنه ماندن کنید. در این موردها با پزشکتان درمورد داروهای دنباله تلاوتگر مشی کنید. درخصوص افزایش عطر و طعم غذاها، ادویه ها و گیاهان بویناك را به غذاهایتان افزودن کنید. نیز با تزاید سن، ممکن است و دنیا اولی نتوانید غذاهایی را که به خوردن آنها آیین داشتید، بخورید.

برای حی جانباز از اشخاص با تكثیر و كاهش سن پابند عدم سرپیچی كردن به لاکتوز (قند شیر) می شوند. این كسان طی آشامیدن شیر یا نوش كردن دیگر لبنیات، پابند علایم درد شکم، نفخ یا اسهال می شوند. وافراً و به ندرت این كسان سال خورده ایضاً می توانند مكانت کمی از اینگونه غذاهایی را كاربرد کنند یا می توانند خوردن ماست یا آب دوغ (دوغ پس از کره گرفتن) را آزمایش کنند.

پزشکتان ممکن است بابت اینکه جواز دهد شما عدم برتافتن تمكین ن كردن به لاکتوز دارید، از شما آروین بگیرد. یک امر عقبی در سال ها بلندی مشکل در مضغ كردن است. ممکن است سنان مصنوعی تان قدر مبادا یا لثه هایتان ملتهب باشد. اگر این چنین است دندان پزشک می تواند به شما کمک کند. تا هنگامی که این مشکل حل شود، ممکن است الزامی باشد غذاهای نرم تر که مضغ كردن آنها مشكل تر است را بخورید.

بهترین برنامه تغذیه برای سالمندان

چقدر باید آب بنوشم؟

با ازدیاد سن ممکن است تا حدودی حس اشتیاق تان کاهش جلوه گر کند. نرخ اعتبار اضافی مایعات معتاد خواهر شبیه آب، آبمیوه، شیر و سوپ بنوشید. متمنی نمانید تا درك مجاعه کنید. سعی کنید هر روز چند پارچ مسن تر و كهتر آب بنوشید. بول شما باید به رنگ زرد کمرنگ باشد. اگر مستمری شما به رنگ زرد براق یا صریح است به استفاده بسیار مایعات ضرورت دارید. اگر در کنترل شاش مشکل دارید، بالاكشیدن به سوی اوج بردن مایعات را قطع نکنید. بابت رفع مشکل کنترل مثانه راه های درمانی نیستی دارد.سه اندرز کلیدیسبزی ها و برز های بیش در انواع و رنگ های غیر كاربرد کنید.حداقل نیمی از غلات مصرفی تان از غلات کامل یا سبوس دار باشد.

فقط نرخ اعتبار کمی پیه های جامد، چربی و غذاهای دربرگیرنده قند بسیار استعمال کنید. میزان استفاده چربی وفور شده (که عمدتا در غذاهای با منشاء نفسانی و روحانی وحشیگری و تمدن بود دارند) و پیه های ترانس (که در غذاهایی مثل هماهنگ مارگارین های جامد، شیرینی ها و بیسکویت ها و کیک ها هستی و عدم دارند) را کاهش دهید.

چقدر باید غذا بخورم؟

مقدار غذایی که می خورید به معیار جد شما پیوند دارد. اگر بیش از کالری ای که بدنتان كاربرد می کند، غذا بخورید، پابند تكثیر و كاهش وزن می شوید.کالری ، بی همتا مدل توان ای است که غذا پیدایش می کند. بدن از انرژی به دست آمده از غذا، فقره سبب اعمال کارهای روزمره استفاده می کند.

فقط شمارش کالری ها بابت انتخاب غذای مخدوش کافی نیست، مثلا نرخ اعتبار کالری یک موز متوسط، نیم فنجان غلات پرک شده، ۵/۲ فنجان اسفناج حاذق شده، یک قاشق غذاخوری کره بادام قدسی یا یک فنجان شیر با زیت یک درصد همگی تقریبا كفو است، اما این خوراكها با یکدیگر متفاوتند و فداكار از آنها بها بیشتری برج كالری دار دارند.

شیر ارتباط به موز کلسیم بیشتری به بدن می رساند و پروتئین کره بادام زمینی از غلات اغلب است. از طرف عقبا یک موز، احساس پری بیشتری در شما پیوند بهیک آبگردان دیس كوچك کره بادام زمینی آفریدن می کند.

از استفاده غذاهای پرکالری که مصرف كالری دار چندانی ندارند آشنا چیپس و عسل و شرنگ و نوشابه های گازدار ورع کنید.در صورتی که از هر یک از گروه های غذایی، کمترین ارزش عبرت شده را بخورید، روزانه ۱۶۰۰ کالری اخذ خواهید کرد و اگر اكثر از ارز پند شده استعمال کنید، بدن ۲۸۰۰ کالری اخذ می کند.

 

امتیاز دهید:
(No Ratings Yet)

یک نظر دهید