۷ غذایی که به داشتن ناخن‌های زیبا کمک می‌کند‌

برای داشتن ناخن‌های صاف‌تر‌، مقاوم‌تر‌و زیبا‌تر تنها کافیست به خرید بروید‌!

غذای ناخن

برای داشتن ناخن‌های زیبا روش‌هایی غیر از استفاده از لاک ناخن وجود دارد: شما می‌توانید ناخن‌های خود را تنها با خوردن غذاهای مقوی زیباتر کنید‌. دندی انجلمن‌، متخصص و استادیار رشته پوست و مو در دانشگاه پزشکی نیویورک می‌گوید‌: “دکتر‌ها اغلب از ناخنها به عنوان معیاری برای تعیین سلامت کلی بدن استفاده می‌کنند‌. از آنجایی که بدن مواد مغذی را ابتدا به اندام‌های حیاتی می‌فرستد‌، ناخن‌ها عموما آخرین عضوی هستند که آنها را دریافت می‌کنند‌. از این جهت در صورت وجود سوء‌تغذیه در بدن‌، نوک انگشتانتان آن را نشان می‌دهند.”

به گفته انجلمن، حتی اگر رژیم غذایی سالمی داشته باشید‌، به این معنا نیست که ناخن‌هایتان به مشکلاتی از قبیل کدرشدن و نرخ رشد پایین دچار نمی‌شوند‌. چرا که ژنتیک هم بر‌نوک انگشتانتان تاثیر می‌گذارد‌. با همه این‌ها‌، خوردن غذاهایی که حاوی مواد مغذی محبوب ناخن‌ها هستند،‌می‌تواند به آنها کمک کند تا به بهترین حالت دربیایند‌.‌

همراه ما باشید تا ۷ غذایی را که به رشد‌، مقاومت و زیبایی بیش از پیش ناخن‌هایتان کمک می‌کند بررسی کنیم :

تخم مرغ

انجلمن می‌گوید یخچال شما مملو از پروتئین است که کلید رشد ناخن‌های مقاوم است‌‌. کریس آدیگان‌، متخصص پوست و مو و استاد‌یار دانشگاه نیویورک می‌گوید‌: سطح ناخن (‌بخش شفاف ناخن‌) شما از جنس پروتئین است‌. انجلمن اضافه می‌کند‌: “تخم مرغ سرشار از ویتامین B،از ترکیبات بیوتین است که بررسی‌ها نشان می‌دهد موجب تقویت و رشد ناخن‌ها می‌شود‌.

بروکلی

برای اینکه بدن بتواند پروتئین مصرفی را به کار بگیرد نیازمند آمینو‌اسیدی به نام سیستیین (‌cysteine‌‌) می‌باشد که در سبزی همیشه در دسترس بروکلی پیدا می‌شود‌.

ماهی آزاد (‌سالمون‌)

این ماهی صورتی رنگ خوشمزه پروتئین زیادی دارد و ‌حاوی روی‌می‌باشد که به جذب پروتئین مصرفی توسط بدن کمک می‌کند‌.‌انجلمن می‌گوید‌: “این ماهی همچنین حاوی سلنیوم و مس است که به تولید کلاژن که خود موجب رشد ناخن می‌شود کمک می‌کند.”

روغن نارگیل

خوردن چربی‌های مفید مثل روغن‌نارگیل، موجب تقویت توانایی بدن شما برای جذب مواد مغذی می‌شود‌. روغن نارگیل همچنین حاوی ویتامین های A‌ و Kمی‌باشد که همه در‌تقویت ناخن موثرند‌.

مرغ

مرغ هم مانند تخم مرغ حاوی مقدار زیادی ویتامین Bو پروتئین است که ناخن‌ها را قوی می‌کند‌. بعلاوه این غذای در دسترس حاوی روی هم می‌باشد‌. به گفته انجلمن این سه ماده غذایی‌، سه فاکتور برگزیده‌ برای بهبود رشد ناخن می‌باشند‌.

اسفناج

به گفته انجلمن ، مصرف اسفناج ایده خوبی برای تقویت کلی سلامت بدن است و همینطور سلامت ناخن‌ها‌. چرا که این سبزی تیره رنگ حاوی ویتامین هایE، گروه B، A، آهن و اسید فولیک می‌باشد که همه آنها برای رشد و تقویت ناخن مفیدند.

بادام برزیلی

بهتر است کم کم ظرف بادام زمینی خود را با این کوچولوها عوض کنید. آنها حاوی سلنیوم کلاژن ساز، روی و ویتامین های Bو E هستند.

خوردن این غذاهای سالم ناخن‌های شما را سالم و قوی می‌کند، اما آلدیگان می‌گوید:”از آنجایی که رشد یک ناخن کامل شش ماه طول می‌کشد این را درنظر داشته باشید که ممکن است حداقل در سه ماه اول هیچ تغییری حس نکنید. “

امتیاز دهید:
(8 votes, average: 3٫75 out of 5)

یک نظر دهید